قیمت مزدا 3 مدل 86

خرید مزدا 3 مونتاژ سال 86 به عنوان یک خودروی ژاپنی کم استهلاک، انتخاب معقولی به نظر می‌رسد ولی آیا از هزینه های نگهداری و مزایا و معایب خرید این خودرو آگاه‌اید؟ پیشنهاد اکید ما به عنوان مشاور خرید خودرو (نه فروشنده خودرو) مطالعه کامل این صفحه است.

مزدا 3 مدل 86 کارشناسی شده

ویدئوی بررسی ارزش خرید مزدا 3 مدل 1386

Mazda3 1386
  • هزینه‌ی نگهداری مزدا 3 هزینه‌ش؟
  • بازار دست دوم مزدا 3 فروشش؟
  • جایگزین‌های مزدا 3 به‌جاش؟
  • تجربیات مالکین مزدا3 تجربه‌استفاده؟
[aparat id='https://www.aparat.com/v/f48dy/%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8_%D9%85%D8%B2%D8%AF%D8%A73_%D9%86%DB%8C%D9%88']
خرید مزدا 3 مدل 1386

مزدا 3 فیس قدیم 1386

سدان کوچک سایز (کامپکت) ژاپن
پرچم ژاپن

حجم موتور2000cc

تعداد سیلندر4 سیلندر تنفس طبیعی

مصرف سوخت11.5 لیتر

به اشتراک بگذارید

مزدا 3 مونتاژ 86 و نکات مهم پیش از خرید

همانطور که می‌دانید هر خودرویی مزایا و معایبی دارد و هیچ خودرویی نه مطلقا خوب است و نه مطلقا بد!! ما مهترین نکاتی که شما باید حین خرید مزدا 3 مونتاژ 1386 کارکرده در نظر بگیرید به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

استهلاک و هزینه نگهداری مزدا 3 مدل 1386

بیش از 10 سال از عمر این خودرو گذشته است و طبیعی است که باید نگرانی‎‌هایی درباره هزینه‌های نگهداری و استهلاک داشته باشید. به دلیل اینکه این موضوع نیاز به توضیحات و نکات بسیار زیادی دارد، در مطلبی جدا به طور کامل توضیح داده‌ایم. از طریق لینک زیر می‌توانید هزینه های نگهداری مزدا 3 قدیم را مطالعه کنید.


هزینه نگهداری و تعمیر مزدا 3 کارکرده


بازار دست دوم مزدا 3 مدل 1386

بازار دست دوم این خودرو زیاد جالب نیست. زیرا در این محدوده قیمتی خودروهای صفر ایرانی و چینی و خودروی بسیار کم استهلاک ماکسیما قرار دارد. همچنین مزدا 3 در اذهان همه به عنوان خودرویی شناخته می شود که قطعات بسیار گران قیمتی دارد. این ها سبب شده است تقاضا برای آن کم باشد.

رقبا مزدا 3 مدل 1386

خودروهای معرفی شده در این لیست خودروهای همرده از نظر قیمتی (نه کلاس خودرو) هستند و کارکرده‌های بی‌رنگ معرفی شده اند.

خودروهای صفر

207 صفر

دنا پلاس ساده دنده ای

ام‌وی‌ام 315+

شاهین G

1-2 سال کارکرده

نداریم

2-3 کارکرده

دانگ فنگ اچ30 کراس

برلیانس H330

برلیانس H320

دنا پلاس توربو دنده ای

بی وای دی F3

3-4 سال کارکرده

تندر 90

بایک X25

ام وی ام X22

بسترن B30

جک جی 5 (J5)

زوتی آریو

لیفان X60

4-5 سال کارکرده

رنو سیمبل 2016

چری آریزو5

ساندرو

ام وی ام X33s

5-6 سال کارکرده

MG 3 2015

میراژ 2015

گگ ترامپچی 2015

چانگان ایدو

7-8 سال کارکرده

جیلی امگرامد شاسی بلند X7 2014

حدد 10 سال کارکرده

آوانته 88-89

مگان 88-89

MG 350 2013

کیا پیکانتو 2012

Mg 550 2011

تویوتا یاریس 2008

ویتارا 2007-2008

هیوندای کوپه 2008

سیتروئن C5 2007

ماکسیما 1384

بنز C240 2003

جهت مشاوره رایگان و تخصصی با ما تماس بگیرید.

09126061402

مزایای خرید مزدا 3 مونتاژ 86

نسخه های کارکرده مزدا 3 سال 1386 در سال 95 با حدود قیمت 55 میلیون عرضه می شده ولی در سال 1400 تا 400 میلیون تومان هم معامله شد. اول از همه باید بدانید که این خودرو در حقیقت فیس لیفتی است که کمپانی مزدا در سال 2006 عرضه کرده است و به همین دلیل ظاهر خیلی جذابی دارد. همچنین تمام مزدا 3 های موجود در ایران مونتاژ گروه بهمن موتور هستند و هیچ نسخه‌ وارداتی نداریم و در انتها باید ذکر کنیم که این نسل از مزدا 3 در ایران در سه تیپ عرضه شده است که از نظر موتوری کاملا یکسان هستند و تفاوت آنها تنها در آپشن هاست.

1-طراحی زیبا و ظاهر اسپرت

اولین چیزی که این خودرو را خاص می‌کند طراحی خاص و جذاب و جوان‌پسند این خودروست که از این نظر تمام رقبای هم‌قیمت خود حتی چینی های امروزی‌تر را پس می‌زند. در ادامه به مقایسه این خودرو با انواع همرده از نظر قیمتی نیز خواهیم پرداخت.

2. طراحی داخلی و کابین عالی

زیبایی طراح بیرونی این خوردو به درون آن نیز کشیده شده است و شما هیچ‌گاه از این خودرو خسته نمی‌شوید. اتفاقی که برای آزرا و سوناتا افتاد (یعنی داشبوردهای فوق العاده ساده و خسته کننده) در این خودرو وجود ندارد. علاوه بر این شما به راحتی به تمام ادوات و کلیدهای این خودرو دسترسی دارید. همچنین کیفیت ساخت صندلی‌ها، فرمان، دسته دنده، داشبورد و… در وضعیت خوبی قرار دارند به طوری که بعد از گذشت بیش از 10-12 سال هنوز مستهلک به نظر نمی‌رسند.

3. صندلی راحت سرنشینان جلو

صندلی های این خودرو به خوبی شما را در بر میگیرد احساس خوبی خواهید کرد و مانند خودروهایی همچون ساندرو نیست که احساس کنید از صندلی جدا هستید! راحتی صندلی ها سبب می شود از رانندگی در این خودرو خسته نشوید. (هرچند بخاطر سواری خشک و اسپرتی که دارد ممکن است در رانندگی های طولانی کمی آزاردهنده باشد.)

4. کابین کاملا بیصدا

در دور موتورهای پایین هیچ صدایی وارد کابین نمی‌شود و یک محیط کاملا آرام و دنج خواهید داشت. در دور موتور بالا صدا داخلکابین می‌آید که برای بعضی خوشایند و برخی ناخوشآیند است.

5. موتور گیربکس

برگ برنده ی مزدا ۳ قدیم موتور و گیربکس آن است. هماهنگی بی نظیری که به خوبی قدرت موتور از طریق گیربکس به چرخ های جلو انتقال داده می شود. واکنش پدال گاز بسیار سریع است و تجربه ی یک رانندگی خیلی خوب را به شما می دهد. البته در دورموتورهای بالا یا در مدل هایی که کارکرد بالایی دارند (بالای 200 هزار کیلومتر) گیربکس مستهلک شده است و کمی ضعیف عمل می‌کند ولی باز هم قابل قبول است.

6. هندلینگ و سواری نرم

مزدا ۳ یک فرمان تند و  تیز دارد و خیلی نرم و راحت می‌چرخد و از این نظر انتظارات شما کاملا برآورده می‌کند.

7. ایمنی قابل قبول

با توجه به سال ساخت این خودرو، ایمنی خوبی دارد ولی برای امروزه روز کافی نیست. البته درباره خودرویی صحبت می‌کنیم که بیش از 10 سال تولید می‍شده است.

5. کیفیت سواری عالی

این سواری خوب را مدیون سیستم تعلیق خوب ، موتور گیربکس هماهنگ و فرمان خوب آن است. بخاطر اسپرت بودن و ارتفاع کم و فرمان تند و تیز ممکن است برای کسانی که به دنبال خودرویی خانوادگی تر هستند، گزینه خوبی نباشید.

6. پایداری اطمینان‌بخش

خودرو در پیچ ها و حین دور زدن پایداری خوبی از خود نشان می دهد و شما را نگزان نمی کند. این مورد بخاطر لاستیک‌های پهن میلشین است که البته مصرف سوخت را هم کمی بالا می‌برد.

8. بازار دست دوم نسبتا مناسب

بازار دست دوم این خودرو نسبتا مناسب است.

معایب خرید مزدا 3 سال 86

در مجموع ما نمی‌گوییم یک خودرو خوب است یا نه بلکه می‌گوییم “این خودرو مناسب شماست یا خیر؟” مزایا مزدا 3 قدیمی را در بالا اشاره کردیم. در ادامه معایب آن را می‌گوییم و در انتها نیز توضیح کلی درباره مزدا3 سال 1386 ارائه خواهیم کرد.

1. فضای کم کابین برای سرنشینان عقب

به همین خاطر این خودرو کمی برای خانواده های بیشتر از 4 نفر و یا خانواده هایی که فرزندانی بزرگ و رشیدتر دارند، گزینه مناسبی نیست. فضای سر و کوتاه بودن سقف برای افراد بالای 180 سانت کمی ازار دهنده است. هرچند فضای زانو کمی بهتر است ولی باز هم دلچسب نیست.

2. امکانات و آپشن کم

اپشن هایی همچون کروز کنترل و سانروف، مورد انتظار است ولی در این خودرو وجود ندارد و در تیپ 1 این خودرو آپشن ها بسیار کمتر است. در تیپ 3 این مورد کمی اصلاح شده است و آپشن ها بیشتر است.

3. ارتفاع کم خودرو

مزدا۳ یک خودروی اسپرت است و ارتفاع کمی دارد. اگر تعداد سرنشینان زیاد باشد یا سرنشینان توپر و وزین! باشند، یا بار اضافی داخل ماشین قرار گیرد، کف ماشین به دست اندازها برخورد خواهد کرد و بعضا باعث شکستن رکاب و آسیب به سپر خودرو هم می‌شود. به همین حاطر برای خانواده این خودرو اصلا توصیه نمی‌شود.

4. نداشتن خنک کننده گیربکس

مزدا 3  قدیمی خنک کننده گیربکس ندارد که باعث می شود زمانی که دمای بالا رود، مدت زمان مشخصی رانندگی پرشتاب با دور بالا داشته باشید، رانندکی پرگاز و پر ترمزی داشته باشید و… دمای گیربکس بالا رود و دنده ها کمی کند عوض شوند. این موضوع سبب استهلاک بیشتر گیربکس هم می شود که در حین خرید باید آن را مدنظر بگیرید.

5. گیربکس 4 دنده

مزدا 3 در دنده‌های 1 و 2 خوب عمل می‌کند، اما وقتی می خواهید با سرعت بیشتری حرکت کنید و به دنده ۳ و ۴ بروید، دور موتور به شکل محسوسی افت پیدا می کند و سبب می‌شود تا شتاب ثانویه خوبی نگیرد. درست است گیربکس هماهنگ و نرمی دارد ولی قدیمی است و سبب می شود در دور بالا کمی تعجب کنید.

6. سواری خشک و اسپرت

هرچند با توجه به نیاز شما این مورد می تواند یک مزیت باشید ولی برای افرادی که خرید خانوادگی دارند، به خاطر سواری خشک و اسپرتی که خودرو دارد ممکن است در بلند مدت کمی آزار دهنده باشند.

7. صدای داخب کابین در دور موتور بالا

اگر دور موتور را از ۵۰۰۰  rp m رد کنید! صدای موتور داخل موتور شنیده می شود. هرچند برای برخی یک مزیت است و ا« را دوست دارند.

8. جلوبندی حساس به ضربه های جاده

هر چقدر تعلیق این خودرو در پیچ‌ها و تغییر لاین‌ها توان‌مند و پایدار است، همان‌قدر در مواجهه با پستی و بلندی‌ها و دست‌اندازها خود را ناتوان جلوه می‌دهد. راحتی سواری و نرمی سیستم تعلیق، فدای هندلینگ و پایداری خودرو شده است.

9. کوبش در دست اندازها

ضربات انتقال‌یافته به کابین و سرنشینان در مسیرهایی که کیفیت آسفالت آن‌ها خوب نیست، می‌تواند باعث آزار و اذیت شما شود.

10. گرانی قطعات

درست است که مکانیک و تعمیرکاران خبره به تعداد مناسبی برای این خودرو وجود دارد ولی قطعات مزدا گران است. کلا یکی از مشکلات مزدا در ایران قطعات گران‌قیمت آن است که سبب شده است دزدها به این ماشین توجه ویژه ای داشته باشند.

11. شیشه بالاتر ساده

از جمله معایب کابین مزدا3 نسل نخست می‌توان به نبود چراغ برای کلید بالابر شیشه اشاره کرد که پیدا کردن آن را در شب کمی سخت می‌کند.

12. مصرف سوخت بالا

این خودرو نزدیک به 10 تا 11 لیتر در هر صد کیلومتر می سوزاند که برای یک خودروی شهری با انی مشخصات زیاد جالب نیست.

13. نداشتن سیستم زد سرقت برای 3 قدیم

این را میتوانید به عنوان یک فاجعه جدی مخصوصا در ایران، مخصوصا با توجه به گران بودن مزدا 3 … در نظر بگیرید. حتما خودتان اقدام به نصب دزدگیر کنید.

فرم خرید مزدا 3 سال 1386

فرم زیر را پر کنید. در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

اوووپس! نتوانستیم جای گذاری فرم شما را انجام بدیم.

معرفی کامل مزدا 3 مدل 1386

مزدا 3 نسل اول با کد اتاق (BK) با نام جهانی الکسا از 2004 تا 2009 تولید شد و درحقیقت جایگزینی برای مزدا 323 (فامیلا) بود؛ مزدا بواسطه عملکرد فوق العاده 323 و خاطره خوش ایرانی‌ها از این خودرو، از همان ابتدا موفق ظاهر شد. تاکنون چهار نسل از مزدا 3 عرضه شده است که در ایران نسل‌های اول و دوم توسط گروه بهمن موتور مونتاژ شده است و هیچ نسخه ی وارداتی نداریم. در مجموع طی سال های 1386 تا 1389، به تعداد ۳۲٬۰۰۰ دستگاه در سه تیپ یک، دو و سه مونتاژ شد. تمامی این تیپ ها از لحاظ موتوری یکسان هستند و تفاوت آنها در آپشن است.

نظرات کاربران

بهاری کار لوگو
میخواهم نظر خود را در این مورد بنویسم
خرید خودرو خرید خودرو کارشناسی خودرو اعزام‌کارشناس ماشین چی بخریم چی بخرم؟ مشاوره